نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
792
-
الف
+

حمایت از فلمسازان جوان و ایده های برتر در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فلم کوتاه تهران روز چهارشنبه 27 میزان (مهر) با نمایش فلم‌های کوتاه در دو بخش کلی «سینمای ملی» و «سینمای بین‌الملل» آغاز به کار کرد.

به گزارش آی فیلم 2، سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فلم کوتاه تهران به دبیری «مهدی آذرپندار» روز  چهارشنبه 27 میزان (مهر) با نمایش فلم‌ها در دو بخش کلی «سینمای ملی» و «سینمای بین‌الملل» در پردیس سینمایی ملت آغاز به کار کرد و تا دوم قوس( آبان) 1401 ادامه دارد.

این دو بخش همچنین فلم‌هایی با ژانرهای متنوع در قالب‌های داستانی، انیمیشن، تجربی، مستند را شامل می‌شوند.

جشنواره سی و نهم همچنین در بخش نشست‌های تخصصی با حضور استادان ایرانی و بین‌المللی در سرفصل‌های موضوعی مختلف با محوریت ژانر، میزبان علاقه‌مندان به سینما است.

دومین نمایشگاه و فروشگاه عکس «ایران من» نیز در بخش جنبی دیگر جشنواره در دوره سی و نهم منتخبی از آثار هنرمندان عکاس را با موضوع آداب و رسوم و فرهنگ ایران زمین به نمایش گذاشته و برای فروش نیز عرضه می‌کند.

در این دوره از جشنواره فلم کوتاه تهران، جمعی از دانش آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران با حضور در همایش یاد روزهای دور و نزدیک حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوانان ایران را گرامی می‌دارند.

جشنواره سی و نهم همچنین در یک شورای فلمنامه و یک شورای پیچینگ با بررسی فلمنامه‌های متقاضیان فلم اول که درخواست خود را در سایت جشنواره ثبت کرده‌اند، از 10 فلمنامه منتخب جهت ساخته شدن حمایت خواهد کرد.

جشنواره تهران در دوره سی و نهم کار خود را با برگزاری نشست‌های تخصصی از ساعت 10 آغاز کرده و در ادامه با نمایش فلم‌ها در چهار سانس روزانه تا حوالی ساعت 22 میزبان هنرمندان، فلمسازان، اهالی رسانه و علاقه‌مندان به فلم کوتاه خواهد بود. 

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر